نقد و بررسی بازی Saints Row: The Third
 
بگو هستی2
پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:, :: 10:28 ::  نويسنده : نیما تهی
[تصویر: a1umd1l4wqd56uq3jr5.jpg]
  • ناشر: THQ
  • سازنده: Volition Inc.
  • سبک: Action Adventure
  • پلتفورم ها: PC | PS3 | X360
  • تاریخ انتشار: November 15, 2011
     


پول، خون و آزادی سه کلمه ای که اگر با یکدیگر ترکیب شوند می توانند اساس یک جامعه را بر هم زنند و بی نظمی به پا کنند، به طوری که هر بار که پا از در خانه بیرون می گذارید شاهد کشت و کشتار مردم و شهوت رانی های دسته ای از ساکنان یک جامعه باشید. این قائده اساس تمامی نسخه های سری بازی Saints Row و همچنین نسخه سوم این عنوان با نام The Third، ساخته استدیو Volition Inc. می باشد که اخیراً وارد بازار بازی های های ویدیویی شده. SR عنوانیست که در هر نسخه خود جنگ میان تبهکاران خیابانی را در قالب یک محیط Open-World به نمایش گذاشته و آزادی عمل هایی را در اختیار مخاطبین قرار داده است که شاید آرزوی هر یک از ما باشد؛ بی شک زمانی که هر کدام از ما در رویاهای خود پا به دنیای خلافکاران و تبهکاران می گذاریم، این خواسته ها را نیز در ذهنمان پرورش می دهیم!

 

[تصویر: 8nvfigtys3oi7k7yfh04.jpg]


اتحاد فرشتگان زمینی

در نسخه دوم اگر به یاد داشته باشید تمامی رقبای خود در شهر Stillwater را از بین بردید و مجدداً بر دنیای تبهکاران سلطه گری کردید، حال در SR: TT با وارد شدن در دنیای رسانه و تبلیغات و شناخته شدن به عنوان اسپانسر برخی از نوشیدنی ها و کالاهای بازار، به عنوان افراد محبوب جامعه قلمداد می شوید، ولی همه چیز بر وفق مراد فرشتگان خیابان سوم نیست، در یکی از حملات به یک بانک و به صدا درآمدن یک آژیر توسط افراد خودی همه چیز خراب می شود. مدتی بعد گروه تبهکار Syndicate که رقیب Saintsها می باشند به آن ها پیشنهاد زنده ماندن در قبال گرفتن دو-سوم از در آمد آنها از طریق تبلیغات را می دهد ولی قدیسان بر شرف خود پایدار مانده و تن به این خواری نمی دهند. اینجاست که باز جنگ های خیابانی بین فرشتگان خیابان سوم و Syndicateها شعله ور می شود و باید دوباره سلطنت را بوسیله اتحاد برادران خود بدست بگیرید.

اگر دقت داشته باشید در هر نسخه از سری SR شاهد داستان های کلیشه ای می باشیم و از این رو کمی خستگی و یکنواختی در مخاطب بوجود می آید. با این حال SR: TT از نظر کیفیتی در خط داستانی اش پیشرفت هایی را داشته که قابل تحسین می باشند.

گرافیک بازی نسبت به نسخه قبل تغییرات بسیاری نکرده ولی موتور گرافیکی این نسخه نسبت به نسخه دوم بسیار سبک تر می باشد و سنگینی قبل را دارا نمی باشد. یکی از نقاط قوت نسخه TT وجود جلوه های بصری و طراحی خوب محیط هاست که در نوع خود خوب و جالب طراحی شده اند. البته موتور گرافیکی Saints Row خالی از عیب نیست. اولین و عذاب آورترین مشکل گرافیکی بازی، وجود باگ های متعددی هستند که مخاطب را در حین انجام بازی آزار می دهند، برای مثال وقتی به دشمنان از فواصل دور شلیک می کنید غیب می شوند و یا گاهی قسمتی از وسیله نقلیه شما در دیوار گیر می کند و مانع از حرکت شما می شود. طراحی چهره ها نیز همانند نسخه قبل می باشد و در این قسمت نیز پیشرفتی نمی بینیم. نورپردازی ها و جزئیات به نمایش در آمده از شهر ها و وسایل نقلیه را می توان یکی از نقاط قوت بخش گرافیکی بازی نام برد.

 

[تصویر: 0r9etbufcd5k34b0gauq.jpg]


از دیگر نکات مثبت TT می توان به سیستم تخریب پذیری اتومبیل ها اشاره کرد که با برخورد به دیوارها یا وسایل نقیله دیگر دچار آسیب دیدگی می شود و آثار له شدن و یا تو رفتگی ها را می توانید مشاهده کنید. با شلیک کردن به دشمنان یا آدم های داخل بازی نیز خون آن ها بر روی در و دیوار ریخته می شود و همچنین زمانی که از یک فاصله سقوط می کنید یا به دیوار کوبیده می شوید خونتان بر روی دیوار و یا زمین پاشیده می شود!

از دیگر باگ های موجود در بازی می توان به نحوه پیاده شدن شخصیت بازی اشاره کرد؛ اگر با سرعت متعادلی در حال حرکت باشید و دکمه خروج را بزنید، شخصیت به راحتی از اتومبیل در حال حرکت خارج می شود! نکته بسیار جالب دیگر در بخش گرافیک این بازی هنگام بارش باران است که فقط قادر به دیدن باران هستید ولی اثرات آن را بر روی محیط احساس نمی کنید! همچنین وقتی وارد آب می شوید آثار خیس شدن بر روی بدن شما مشاهده نمی شود؛ البته این گفته ها در حین انجام بازیست و در صحنه های سینماتیک بازی این ضعف ها پوشانده شده اند! یکی دیگر از قوت های بخش گرافیکی SR: TT وجود Motion Blur در حین رانندگیست. همچنین هنگام هدف گیری وضوح تصویر یا همان میدان دید نسبت به محیط اطراف تغییر پیدا می کند.

انفجارها نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و می توانید اتوموبیل های سوخته را تا مدتی در صحنه مشاهده کنید، بر عکس برخی از عنوان های امروزی که پس از به آتش کشیدن وسایل نقلیه، آن ها محو می شوند. در کل گرافیک Saints Row: The Third نسبت به نسخه دوم بازی تغییرات بسزایی را نداشته است، اگرچه برخی از کم و کاستی ها را پوشانده است ولی از طرف دیگر باگ هایی را در خود جای داده که مخاطب را اذیت می کنند و باعث دلسرد شدنش از ادامه بازی می شود.

قدیسان مرگ آفرین

گیم پلی بازی نیز نسبت به نسخه دوم پیشرفت های خوبی داشته ولی بیشتر شاهد یک گیم پلی غیر واقع گرایانه هستیم که در ادامه به این نکات اشاره می کنیم. همانند نسخه دوم در ابتدای بازی قادر به انتخاب جنسیت شخصیت قابل بازی خواهید بود و می توانید تغییراتی در چهره و وضعیت پوشش و ... ایجاد کنید.

 

[تصویر: phopv2n71o24j4n251q5.jpg]


اگر حالتان از هندلینگ یا نحوه کنترل اتومبیل ها در SR 2 به هم می خورد پیشنهاد می کنم نسخه TT را امتحان کنید زیرا کنترل اتومبیل ها وفق شما مخاطبین است و به راحتی می توانید اتومبیل ها را کنترل کنید، فقط تنها نکته آزار دهنده حین رانندگی دوربین بازیست که بعضی مواقع آزار دهنده می شود. همچنین می توانید با رفتن به مراکز Repair در سطح شهر اتومبیل خود را تعمیر کنید.

سیستم Respect نیز در این نسخه وجود دارد. Respect در واقع همانند XPهایی هستند کی طی مراحل و انجام کارهای روز مره بدست می آورید. همانند قبل با انجام ماموریت ها و برخی از فعالیت های خیابانی نظیر کشتن آدم ها یا سبقت گرفتن از بین اتومبیل ها می توانید بر مقدار Respect خود بیافزاید. هرچه تعداد Respectهای شما بیشتر باشد بی شک احترام شما بیشتر است؛ علاوه بر این با افزایش سطح در این سیستم در تلفن همراهتان و در بخش آپدیت ها می توانید یک سری Skills، Abilities، Health و ... را Unlock کنید و با پول در اختیاری آن ها را خریداری کنید. همچنین می توانید در Gun Shop های موجود در بازی اسلحه های دریافتی را آپدیت کنید و حتی در برخی از اسلحه ها نوع شلیک کردن را نیز تغییر دهید، برای مثال اگر اسلحه SMG خود را تا آخرین Lvl آپدیت کنید می توانید تیرهایی شبیه به بمب های EMP شلیک کنید، البته به شکل فشنگ مانند، یا زمانی که Pistol خود را آپدیت کنید با دو تیر دشمنان را به فواصل یا آسمان پرتاب می کنید!

از دیگر قابلیت های موجود در بازی این است که همانند سایر بازی های Open-World می توانید به لباس فروشی ها رفته و تیپ مد نظرتان را بر روی شخصیت بازی پیاده سازی کنید. می توانید با انجام یک سری Activity که معمولاً شامل ساپورت کردن یک محموله، نجات گروهی از زنان صادراتی، کشتن گروهی از دشمنان و ... می شود به در آمد خود بیافزاید و هر چند مدت یک بار سود حاصل از این کا ها را به حساب بانکی خود واریز کنید. همچنین یکی از قابلیت هایی که تلفن همراهتان در بازی در اختیارتان قرار می دهد، استفاده از Phone Book است که این بخش به شما این اجازه را می دهد تا مکان اتومبیل های سرقتی را بیابید و سوارشان شوید و یا آن ها را به فروش برسانید.

 

[تصویر: g41r92s60zvi64nvvcw4.jpg]


یکی از بخش های اضافه شده در SR: TT استفاده از دشمنان به عنوان Shield است که از این طریق می توانید کاور بگیرید و با دویودن نیز آن ها را به سرعت رو به جلو حرکت دهید. از دیگر قابلیت های گروگان گیری این است که می توانید گروگان های خود را با طرف سایرین پرتاب کنید یا با پرتاب خود آن ها را به دیوار بکوبانید و خونشان را بر روی دیوار پخش کنید. همچنین همراه با پرتاب، قابلیت شلیک کردن به شخص پرتاب شونده را دارا می باشید، نکته بسیار جالب اینجاست که قادر به Melee Kill کردن گروگان خود هستید اما به چه صورت؟ با زدن دکمه مربوطه، شخصیت قابل بازی به روش خون آشام ها گردن گروگان را به دندان گرفته و او را می کشد! سیستم سلامت نیز در این نسخه همانند اکثر بازی های امروزی به صورت مقاومتیست ولی ضعف این سیستم در اینجاست که شخصیت بازی به همین راحتی ها کشته نمی شود و همین امر سبب شده که مراحل را به سادگی هر چه تمام تر پشت سر بگذارید. در بازی نیز تعدادی Boss گنجانده شده که هرکدام دارای قابلیت های خاصی هستند، برای مثال بعضی از آن ها با اسلحه های آتش زا و بعضی دیگر با رگبار به استقبالتان می آیند.

این ها تازه بخشی از تخیلی بودن گیم پلی بازیست ... اگر در فاصله یک متری از هر وسیله نقلیه باشید فرقی ندارد کنار یا روبروی آن وسیله قرار داشته باشید، تنها کافیست دکمه ورود را بزنید، حال شخصیت بازی با یک جهش جفت به داخل اتومبیل یا بر روی موتور سیکلت قرار می گیرد! یا در یکی از مراحل اولیه در یک هواپیما به سر می برید و پس از پرت شدن به بیرون با دشمنان در آسمان ها به جنگ و جدل می پردازید و کارهای دیگری از این دست که به شخصه با انجام آن ها یاد فیلم های هندی افتادم! از دیگر امکانات این نسخه می توان به برخی از اسلحه و یا جت های جنگنده در بازی اشاره کرد که قابلیت های جالبی دارند، مثلاً جت ها دارای اسلحه های آتش زا هستند و یا ارتش های مخصوص دارای اسلحه های لیزیک می باشند، مثل فیلم های جنگ ستارگان.

همچنین SR: TT علاوه بر بخش تک نفره شامل دو بخش Co-Op می باشد که در این بخش می توانید با دوستانتان مراحل را پشت سر بگذارید و لذت ببرید که به دو صورت آنلاین و آفلاین (LAN) قابل بازیست.

 

[تصویر: 3f09jjself7mewuwmtg1.jpg]


موسیقی بازی نیز در حد یک بازی گنگستری خوب است و بیشتر سعی شده از موزیک های رپ گنگستری استفاده شود. همچنین در بازی از سیستم Radio Station نیز استفاده شده، همانند سایر بازی های هم سبک که می توانید موزیک های متفاوت گوش فرا داده و یا اخبار را دنبال کنید. همچنین می توانید خودتان موزیک های مورد علاقه و مد نظرتان را در بازی قرار داده و از آن ها لذت ببرید. سیستم دیالوگ های بین شخصیت های بازی هم بسیار جذاب می باشد؛ به عنوان نمونه در یکی از قسمت های بازی، شخصیت قابل بازی و یکی از دوستانش به نام Pierce در حال گوش دادن به موسیقی هستند که موزیک دوران مدرسشان شروع به پخش شدن می کند و با آن شروع به خواندن کردند و یا موارد مشابه.

بازی Saints Row: The Third شاید به دلیل بازه زمانی که در آن قرار دارد نتوانست آن طور که باید و شاید خود را نشان دهد ولی اگر بازی کم آوردید می توانید این عنوان را تجربه کنید که در کنار همه باگ ها و برخی از تخیلات اضافه شده به بازی، می توان از آن به عنوان یک Saints Row موفق یاد کرد.

 

    امتیازات:
    گیم پلی: 7
    گرافیک: 8
    نوآوری: 7
    صداگذاری: 9
    جذابیت: 8
    امتیاز کل: 7.7


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • در این شهر...
  • پری دانلود
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بگو هستی2 و آدرس begoohasti2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 95
بازدید کل : 53510
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 95
بازدید کل : 53510
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید